Monday, October 22, 2007

ID-kaart ja pangad

ID-kaart pole enam teab mis innovatsioon, pigem igapäevane vahend. Seevastu pankadest ei saa ikkagi veel ainult ID-kaart kasutades sisselogida ning tehinguid teha Hansapangas. Seevastu SEB Eesti Ühispangas saab seda teha ning väga mugav. Kuna viimasel ajal olen seda võimalust SEBis kasutanud, siis minu jaoks ongi see uus :)

Mulle pole eriti SEB kunagi meeldinud millegipärast, kuid nüüd tänu sellele teenusele ma hakkan mõtlema, et äkki peaks isegi panka vahetama. Pole vaja pin-kalkulaatoreid ning ID-kaardiga saab enamus asju korda ajada. Lisaks on SEB veel üks väga hea teenuse - ukaart. Selle teenusega saan teha omale virtuaalse krediitkaardi, millega (lääne) netipoodidest kaupa tellida ja oste sooritada. Seda saab teha nii era- kui juriidiline isik. Seda võib ka innovatsiooniks nimetada. Kas tõesti vana kolhoosikontoritesse kokkuklopsitud pank on oma elektrooniliste teenuste arendamisel innovaatilisem, kui Eesti lipulaev Hansapank? Kuigi viimasel ajal uusi eelpoolkirjeldatud innovaatilisi teenuseid pole juurde tulnud.

P.S. Samas SEB itimeestele ma soovitaksin ülevaadata id-kaardi kasutamine internetipangas firefox brauseriga. Mina pole veel saanud sellega kunagi makset seal digiallkirjastada. IE aga seevastu lubab.

No comments: