Saturday, December 15, 2007

Innovatsioon Intelis

Detsemberi alguses avanes võimalus külastada ühte Rootsi ülikooli ja kuulata sealsete tidengite innovatsiooni loengut, kus Inteli Global Innovation Director Martin Curley tegi ettekande ja pärast arutas tudengitega erinevatel innovatsiooni teemadel. Kohe alustuseks tõi ta võrdluse, et innovatsioon on kui jalgpalli mängimine - nõuab meeskonna tööd ja rollid võivad vahetuda protsessis (näiteks varavavaht võib lüüa väravaid), kuigi igalühel on oma põhiroll.

Mõned mõtted, mis mul seoses selle esinemisega tekkisid:

* Curley kirjeldas IT väärtusahelat vidinate tootjatest kuni teenuse pakkujateni. Kõige suuremat väärtust loob teenuse pakkumine ning seal on kõige suuremad kasumit. Näiteks tuleb tuua jällegi sellised firmad nagu Apple iTunes. Seoses selle tõdemusega olla ka Intel liikumas teenuste valdkonda.

* Innovatsioon on uue ja suurema lisaväärtuse pakkumine lõpptarbijale ning selle edu sõltub tarbija omaksvõtmise kiirusest.

* Inteli ja (ka minu) arvates on innovatsioon protsess ja suhteliselt distsiplineeritud tegevus. Juhuslikult võib ka õnne olla ja mõne hea idee otsa sattuda, kuid tõeliselt head toote ja teenuste ideed ja lahendused tekivad ikka visa ja järjekindla töö ja analüüsimise tulemusel. Huvitav on see, et Intel plaanib juruutada oma innovatsiooni ergutamisel TRIZ meetodit ning minna üle mudelile "kell on 14 hakkame innovatsiooni tegema". Põhiline muudatus neil organisatsioon on see, et innovatsiooni tehakse "käsu peale" mitte siis kui "hoog peale tuleb". Samas aga see ongi distsiplineeritud ja järjepidev innoveerimine.

* Põnev oli kuulata seda kuidas Intel oma uusi ideid otsib. Loomulikult on neil selleks hulga metoodikaid ja inimesi, kuid põhiline on see, et tõsiselt hakatakse tegelema ideedega, millel on $1B turu potentsiaal. Kuigi Martin kahtles, et osad vägagi head ideed võivad selle kõrge barjääri tõttu siiski Intelis kaduma minna. Inimesed saavad Intelis tegeleda innovatsiooniprojektidega, kui nende idee leiab heakskiidu. Samas peavad nad ise panema kokku meeskonna ja end "müüma". Intelis töötab 100 000 inimest ülemaailma nii, et potentsiaali neil jätkub. Uued 1B ideed juba olevat laboris ning tulevat need new gaming experience (inc sensorid), medical care (rfid, wsn) ja new way video conference valdkondadest.

* Kõigest 6% uutest innovaatilistest ideedest teenivad kulutused tasa, kuid siiski tasub see ära. Inteli puhu võib mõne uue idee elluviimine tähendada sadadesse miljonitesse dollartiesse ulatuvaid uuringuid ning lõpuks miljardeid maksvate tehaste ehitamist. Viimane on ka põhjus, miks Intel kaalub teenuste juurde toomist, kuna selleks pole vaja suuri tehaseid ehitada ja tänapäeval saab palju teenuseid pakkuda internetivahendusel või selle abil.

* Martin tõi välja valdkonnad, kus tema näeb lähikümnendil uut lisaväärtust tulemas:
- localization based services
- ambient intelligent

Intel on igatahes muutuse lävel ja plaanib muutuda teistsuguseks firmaks. Martini jutu järgi on neile suureks eeskujuks Cisco, kes viimasel kümnendil on teinud läbi suure muutuse ja tulnud välja rida uute innovaatiliste toodetega. Leidsin selle kohta ka artikli Fortune's.


Esinemise ajal näitas Martin ka mõned täitsa naljakad videot, mis on toodud järgmises sissekandes.

No comments: